Saturday, November 1, 2008

cerita tentang razak (razak mana?)

syukurlah razak baginda dah bebas. dari awal saya tahu dia tak salah. well, at least tak salah dalam mahkamah. tak percaya? tengok la wajahnya yang bersih dan memancarkan kebolehpercayaan yang tinggi. jika tak, masakan orang boleh berunding dan berbincang dengan dia? masakan orang asing percaya kat dia?

sepanjang masa di tahan, katanya dia berpuasa setiap hari. wah!

syukurlah razak baginda dah bebas. lepas ni boleh la dia masuk semula pejabatnya di bangunan risda di jalan ampang tu (tengok - betapa tawadhu'nya dia. bangunan tu berapa tingkat je dan rendah sangat kalau dibandingkan dengan klcc. tapi dia tak heran pun, kan?)

lepas masuk semula ke pejabat, razak ada banyak tugas menanti. maklumlah - ada orang tu nak jadi piem tak lama lagi.

selain memberi nasihat mengenai aspek strategik dan strategi, razak ada banyak masa untuk cerita siapa awek mongolia tu. maklumla, ada orang tu tak pernah kenal awek mongol. lepas cerita itu ini, razak boleh bersumpah kalau ada apa2 ceritanya tak diyakini. atau kurang dipercayai.

masjid pun ada banyak dalam kl ni. pengarah jawi tentu boleh tolong. kalau dia tak boleh jadi saksi, ada banyak imam yang boleh pengarah jawi suruh jadi saksi. kan nama jawatannya pun 'pengarah'. kerjanya - apa lagi - mengarahkan orang lah!

4 comments:

Diamilikku said...

wahhhh..
razak dah bebas ker...
saya ketinggalan tren lah nampaknya..
(langsung tak sentuh paper..internet pun tak bukak..saya cuti sungguh2)...
besssstttt

jebatsari said...

yelah, najib dah bersumpah. razak bila lagik? tapi, awas jgn sampai tergeliat lidah cam saifool tu

Diamilikku said...

MANA ENTRY BARUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

BuahKranjiDalamPerahu said...

semoga yang benar akan ditunjukkan ....